Labels

Thursday, December 20, 2012

Bijak-bijak..beli rumah dengan dinar

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Apa khabar semua. Tadi terfikir sesuatu , untuk pembaca diluar sana yang ingin membeli rumah tapi kewangan belum kukuh atau yang sudah punya kewangan yang kukuh tapi masih belum decided mana tempat yang sesuai untuk menetap. Nasihat saya, jangan tunggu lama-lama..semakin lama menunggu nilai wang anda akan susut. Saya jadi risau melihat kenaikan harga barang terutama sekali makanan. Untuk anda yang telah membaca coretan saya, saya ucap tahniah.. Saya berharap coretan saya ini dapat menyedarkan anda dan membolehkan anda bangun dan membuat tindakan yang betul

Berbalik pada kisah beli rumah dengan dinar tadi. Saya ingin menyarankan anda jika ingin membuat simpanan untuk membeli rumah, mulalah membeli emas. Ssaya guna dinar di sini sebab 1 dinar produk Public Gold yang termurah. harga sekitar RM700-RM850 bergantung pada harga pasaran. Kalau setiap bulan beli 1 dinar selepas 1 tahun anda akan ada 12 dinar. zDinar yang kita simpan tidak akan susut nilai. Jika 5 tahun akan datang nilai 1 dinar RM1000, maknanya kita ada RM12,000. Kalau setiap bulan membeli 1 dinar..bayangkanlah jumlah dinar yang kita simpan selepas 5 tahun dan nilainya pada masa tersebut.

Bagi yang tidak mampu untuk membeli 1 dinar 1 bulan, masih juga boleh memiliki 1 dinar dengan membuat belian secara ansuran untuk 4 bulan. Pihak Public Gold ada menyediakan perkhidmatan ini dengan hanya mengena charge perkhidmatan sebanyak 0.5%. Maknanya setiap bulan bayar dalam RM150 dan selepas 4 bulan, 1 dinar akan menjadi milik kita. Selepas 1 tahun, kita akan ada simpanan 3 dinar.
Fikir-fikirlah...jika berminat nak tau lebih lanjut, saya sedia membantu...hubungi saya di 013-817 4166

No comments:

Post a Comment